kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer




Annoncer



Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 5226 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

Vil du være med til min leg?

  • Jylerica skrev den 17-04-2012. Vist:186 gange.
  • Print denne side

Jeg leger tegneleg og har lavet nogle regler, som jeg SKAL overholde.

Regel nr. 1. Billedet skal udføres med blyant.

Regel nr. 2. Der må ikke viskes ud.

Regel nr. 3. Billedet skal farvelægges med akvarelfarve.

Regel nr. 4. Billedet SKAL være færdigt på under  5 min.

Regel nr. 5. Billedmål: 12 x 18 cm (Artmoney)

Her er så nogle af resultaterne:

 

 

Kommentarer

Gammelgaard skrev den 17-04-2012 kl. 22:56:14

hvis jeg ikke havde så svært ved at lave akvarel ville jeg gøre det - stor respekt for at du kan! sjove billeder og regler + intiativ!

Jylerica skrev den 18-04-2012 kl. 14:03:51

Mange tak, Gammelgaard.

Det facinerende ved akvarel er, at der er ingen "fortrydelsesret". Det er ligesom det talte ord - der kan ikke viskes ud eller males over. Man hænger på konsekvenserne. Legen er lidt en pendant til dette. Tiden er knap og livet er kort, så vi må lære at formulere os i korthed, når vi har noget på hjerte hos lægen, til mødet eller på arbejdet. Fordybelsen finder langt de fleste gennem maleri, så med denne leg går jeg den anden vej. Sårbarheden og den perfekte gengivelse af virkeligheden må mødes i et kompromis, der ofte vil fremstår som en naiv karikatur af livet omkring os. Jeg føler mig ofte som en karikatur, når jeg ikke når eller formår at kommunikere mine inderste ønsker og behov ud på en måde, som min omverden kan kapere. Humoren tager over og det er vel egentlig ikke så galt??

Gammelgaard skrev den 18-04-2012 kl. 15:17:05

hehe det har du ret i, men det nok derfor jeg er så dårlig til det ;), kan bedre med lag på lag og en masse fortrydelse - er der os lidt sjovt ved :P 
det er da en super spændende holdning, er meget enig med dine ord.. - kunne blive et godt blog indlæg hvis du skriver blog :), 

Jylerica skrev den 18-04-2012 kl. 15:45:07

Der er skam intet i vejen med lag på lag - Det arbejder jeg sørme også med og den fordybelse og søgen efter det optimale udtryk er jo rigtig god. Man kan jo blive helt høj, når det lykkes, så også stor respekt for det.

Ang. blogs har jeg da lavet et par indlæg, så det ser jeg lige på:-),

Groth skrev den 18-04-2012 kl. 20:09:40

 Hej Jylerica
Jeg er med på din leg, der er flere som syntes jeg også skal prøve at være lidt fri i min udfoldelse, så nu vil jeg bruge 15-30 min og gøre klar til at lave et lille 5 min. billede, og uploader det senere som "Jylerica's leg" :-),
Syntes udfordringen kunne være spændende, og har faktisk arkvaral papir og farve, men har aldrig fået pakket det ud :-),, så gør det hele klar og sætter stopuret til 5 min. griner, vender frygtelig tilbage

Groth skrev den 18-04-2012 kl. 21:14:09

Griner, jeg snød, kunne bare ikke nå det på 5 min, sorry, brugte ca. 10 minutter, men meget sjovt, tror jeg vil gøre det en gang i mellem, måske ikke så hurtigt, men hurtigt :-),
http://www.myartspace.dk/www/Art/ShowArt.asp?artid=36334&sorting=1

Jylerica skrev den 18-04-2012 kl. 22:00:52

Hej Groth. Dejligt at du vil lege med. :-), Det er da blevet et rigtig godt abstrakt maleri, du har lavet. Du kan jo sagtens male hurtigt og få et godt resultat ud af det. Næste gang klarer du det på den halve tid ;-),

 

 

 

 

 

 

 

Groth skrev den 18-04-2012 kl. 22:20:44

 Griner, det tror jeg nu ikke, 5 minutter er lige hurtig nok, måske 20-30 minutter, så kn jeg måske finde en balance af hvad der skal gå stærkt og mit normale rolige tempo :-),, men absolut en sjov udfordring

AnneMarieJust skrev den 19-04-2012 kl. 19:39:47 Se hjemmeside

 Jeg vil godt være med, hvor skal billederne lægges ind?

Groth skrev den 19-04-2012 kl. 20:49:53

 Hej Anne

Jeg lagde det bare op på min egen profil og lavede et link i min kommetar til bloggen

Kh, Kim