95 % af vores kunder anbefaler NemmeHjemmesider for brugervenlighed og god support! Klik her og prøv helt gratis...
Skriv til 1234

De første finaleværker i Årets Værk er fundet


21-08-2011 Vist: 3098 gange.

Folket har talt og de første 23 værker der er gået videre  til finalen er fundet. Det var de 10 % mest populære værker der gik videre.

Trafikken på MyArtSpace.dk har i løbet af konkurrencen haft et markant højere besøgstal en vanligt. Alle deltagende kunstnere har fået en super god eksponering. Nogle er så gået videre til finalen i november, imens andre nødvendigvis måtte udgå.

Men fortvivl ikke - for man kan allerede nu og frem til 31. august tilmelde sig anden runde, hvorefter afstemningen begynder. Se hvordan du tilmelder dig i shoppen.

Se de 23 meget forskellige finaleværker her...

Teamet bag MyArtSpace.dk

Skriv en kommentar

Du skal være logget ind for at kunne skrive en kommentar.

Tidligere kommentarer

Mark Bundgaard

Super at i får høje besøgstal, men når jeg ser på hvem der er gået videre (og specielt hvem der ikke er),, så lugter det af "mit netværk er flittigere til at stemme end dit"... eksempelvis har hverken nr. 1 eller 2 i Årets Kunsttalent fået så meget som ét billede videre til finalen.

Selv fik jeg mine 3 billeder videre, så der er altså ikke tale om sure rønnebær, men det ville måske være værd at overveje at kombinere publikumstemmerne, med en mere objektiv bedømmelse?

Dette er ikke ment som et slag mod de billeder, der er gået videre eller dem der har lavet dem. Jeg synes bare at det ville være synd hvis jeres konkurrencer, ender som rene popularitetskonkurrencer istedet for at handle om de enkelte værker. 

Mange Hilsner

Mark


22 August  2011

1234

Hej alle 3 og tak for jeres feedback.

Ang. de sidste to indlæg vil vi tage det med videre.

Ang. email - er det nødvendigt at man godkender sin mail 1 gang - nemlig første gang.

Grundene til at vi skal have mailen godkendt er:

Pkt. 1. Sikkerhed imod snyd: Du må ikke kunne stemme med en mail du selv har fundet på til lejligheden - og som ikke findes. For så var det jo godt nok let at snyde. Den eneste måde at tjekke om en mail er rigtig er ved at man selv godkender den. Vi testede en række systemer der skulle kunne lave en test, men de var langt fra effektive.

Pkt 2. Præmie til dem der stemmer: De der stemmer deltager i en lodtrækning om gavekort. Hvis man kunne stemme uden at skulle taste mail ind, så ville vi ikke kunne finde frem til dem igen.

Glade hilsner
Knud :o),


22 August  2011

lars kornerup johansen

Hej Mark og Christian.

i kan have ret i at folk med et stort netværk, har større chancer for at gå videre i konkurencen, derfor må det jo være en extra stor tilfredsstillelse, at gå videre, hvis man har et mindre netværk.

At de der var højt placereti talentkonkurencenikkeer mellem de 23 værker,er vel egentligt et sundhedstegn( hvis vi går ud fra at det er den álmindelige´hr. og fru hansen der har stemt),

Som sædvanligt et smadder godt initiavitet fra mys

venlig hilsen

Lars


22 August  2011

Mark Bundgaard

 Hej Lars

Jeg er egentlig helt enig med dig ,i at det er helt fint, at det er "helt almindelige" mennesker der afgør det... så længe de enkelte værker bare er det der i centrum.

Derfor synes jeg også ret godt om Christians forslag med en mere synlig placering på Bilkas hjemmeside, hvor folk der ikke har noget forhold til de enkelte deltagende, så kan lokkes ind med chancen for at vinde gavekort.

mvh

Mark


22 August  2011

lars kornerup johansen

Hej Mark.

Kunne ikke være mere enig

lars


22 August  2011

Karin Waldhausen

Jeg har meldt mig med 3 malerier. Ingen er gået videre. Jeg tænker om jeg på sigt vil være med i et samarbejde, hvor jeg skal betale for medlemskabet samt alle tjenesterne, der udbydes og så oveni købet er nødt til at ulejlige venner og familie hele tiden for at blive stemt frem og promoveret. En gang prøvede jeg, hvad der skulle til for at lave sig et "ugens billede" på MAS - ganske få tryk kunne gøre det. Da malerier kun står ganske kort tid på forsiden er det troligt, at man selv eller ens venner skal stemme en frem på barrikaderne. der er flere tusinde billeder på MAS - kan folk der ikke kender maleren overkomme at se dem igennem allesammen og derefter stemme på ugens billede? Næppe.

Selv bruger jeg mest MAS i netværks øjemed - jeg tror ikke et øjeblik på at der er noget salg af mine malerier fra sitet. Jeg vil gerne uddybe dette i en artikel om forholdet imellem amatøren og den professionelle og en sådan artikel er gratis! Helt gratis!


23 August  2011

Jensen test

Hej Karin

Det er selvfølgelig altid trist når det ikke går som man håber for sine kunstværker.
Men med 233 kunstværker tilmeldt og mange tusinde stemmer, skal der rigtig mange stemmer til før man ender i top 10%, det har dog været utroligt tæt, så rigtig mange kunstværker var lige ved og næsten.

De tiltag vi har lavet, både Ugens Værk og Årets værk, er fra vores side tænkt som en god måde hvor vi kan hjælpe kunstnerne på MyArtSpace til at få eksponeret deres værker og dem selv, og vi kan se med den trafik årets værk har givet, at der virkelig er blevet kigget på mange værker. Vi er selvfølgelig kede af at du oplever det som generende tiltag, men det har virkelig ikke været hensigten.

Ugens Værk stemmer man ikke på. Ugens værk findes ved at kigge på hvilket kunstværk har
flest visninger i løbet af ugen, så hver gang en bruger kigger på et billede, kan man godt sige at der automatisk afgives en stemme.

De produkter vi sælger i vores butik er ikke nogle man skal købe, for at kunne bruge siden, faktisk kan man bruge siden lige så meget man vil og aldrig ligge en krone hos os. De er blot ekstra services som man kan vælge til hvis man ønsker endnu mere ud af siden.

Jeg tror du har helt ret i at kunstværker er meget svære at sælge over internettet. Derfor tror jeg også at det MyArtSpace kan hjælpe til med er at kunderne let kan finde en kunstner de finder spændende, for derefter at kontakter dem via mail eller telefon.
Vi bliver med jævne mellemrum kontaktet af kunder som gerne vil i kontakt med en kunstner de har fundet på siden, men hvor kunstneren ikke har offentliggjort sine kontaktoplysninger.

Mvh
Thomas Vestergaard
www.MyArtSpace.dk


24 August  2011

Karin Waldhausen

Kære Thomas

Bortset fra at du ikke har forstået, hvad jeg skriver - og det tager jeg på mig - altså at jeg ikke har udtrykt mig tydeligt - så er jeg sikker på at MAS vil bestå og fungere sålænge der er folk som maler fra hjertet i dette land. Om det giver øget salg - altså salg udover, hvad man alligevel selv kunne have omsat til familie og venner og gallerier- er jeg i meget i tvivl om. Der skal jeg nok have nogle videnskabelige facts på bordet, før jeg ændrer opfattelse.

Men det betyder ikke at MAS ikke har en meget stor betydning for os brugere i netværksmæssig henseende. Net værket er uvurderligt, for det er ensomt at male og man har brug for andre med samme interesse til at drøfte problemstillingerne med og til at lade sig inspirere af. Jeg tror også - men det er min personlige mening, at MAS på sigt ville stå bedre både etisk og økonomisk ved at satse på disse netværker - og det må I meget gerne tage penge for - og også flere end dem I tager i dag.

Se tilbage på responsen fra Herning arrangementet: Folk solgte stort set intet, men de var glade for at netværke med hinanden. Melder de samme folk sig næste gang - for det var jo ikke helt billigt - jeg tror det ikke - men hvis MAS lavede et netværksarrangement -så ville jeg ihvert fald gerne betale - en kunstfestival - hvad siger  I til det - med foredrag, historiefortælling, musik og mad over bål. I tjener jo jeres penge på medlemmerne og vi vil gerne betale - jeg taler blot om at dreje fokus bort fra salget af billeder og kontakt mellem kunde og maler - langt det meste kunst er jo principielt usælgeligt og tiderne gør det ikke bedre. Så istedet for den store tyngde på kontakten mellem kunde og kunstner (som jeg altså ikke tror på), så ville jeg satse på kontakten imellem kunster og kunstner og den synergi effekt som dannede fora har i forhold til selv at tiltrække offentlig opmærksomhed.

Tænk lidt over den der kunst festival....:),


24 August  2011

Jensen test

Hej Karin

Tak for forslagt omkring Kunst festival, ville da helt sikkert være rigtig spændende at kunne mødes og sammen få nogle gode oplevelser.

Det som en hjemmeside kan hjælpe med er synlighed og gøre det lettilgængeligt for andre at finde oplysninger om dig som kunstner. Det kan være en mulig kunde har læst en artikel om dig i en avis, set dig på en udstilling eller noget helt tredje, hvis vedkommende vil læse mere om dig er det højst sansynligt på nettet han vil søge yderligere oplysninger, og disse skulle så gerne være med til at sælge dig som kunstner og dine billeder.

Men meget af det vi arbejder med på siden er også netværket, altså det at siden skal være et community for kunstnere og kunstinteresserede. At vi så kan se at rigtig mange kunstnere bliver fundet via søgninger fra fx google er så kun yderligere et plus. Det viser sig ved at i år er de 10 mest søgte kunstnere herinde fundet 3.000 gange fra søgemaskiner. Og for dig kan jeg se at 150 personer har fundet dig af den vej, og i snit brugt 11 minutter på at kigge på din profil, dine værker, blogs osv det er mere end 27 timer de har brugt bare i år, og tæller jeg alle de besøg der har været på dine side på MyArtSpace så løber det faktisk op i 75 timer folk har kigget på dine  ting.
Om det leder til salg, ja det ved vi ikke for vi kan ikke tjekke det, men forhåbentlig får de noget ud af besøget :),

Mvh
Thomas


24 August  2011

Karin Waldhausen

Kære Thomas

Tak for din tid og for at du altid kan hæve den personlige samtale op på et mere alment niveau, hvor den også kan have interesse for andre.

Nu synes jeg, du skal bruge din kostbare tid på at gøre det, du er bedst til - nemlig at styrke MAS´s rolle i linket mellem kunstner og køber.

For - som jeg forstår dig - så er det dér I vil satse og det respekterer jeg naturligvis. Jeg hænger i hvert fald på så længe, der er så mange gode, vidende mennesker, der vil diskutere kunst og forholde sig til kunstnerens liv og give deres støtte, når man har brug for det. Og jeg vil selv arbejde i den ånd, som jeg hele tiden har været her på sitet med: At dele kunstnerisk viden frit. Sålænge det kan lade sig gøre, så er jeg med. Og som du selv siger - der er jo ingen købetvang i nogen af jeres tilbud. Man kan bare holde sig væk, så at sige, hvis lugten i bageriet ikke passer en. Det er god liberal politik.

;),

:),


24 August  2011

Vis flere

Lav din egen hjemmeside med NemmeHjemmesider.dk

Gitte fra sønderjyskhundeklip.dk "Jeg er utrolig imponeret over jeres utrolig gode service"