95 % af vores kunder anbefaler NemmeHjemmesider for brugervenlighed og god support! Klik her og prøv helt gratis...
Skriv til TB

Konstruktiv kritik


31-08-2014 Vist: 361 gange.

Halløj derude :)

Jeg håber I har en god søndag :)

Jeg er ude efter lidt konstruktiv kritik af mine malerier. Jeg ved godt jeg kun har 5 inde lige nu, men der skulle gerne komme flere. Ellers ligger der flere på min facebookside (www.facebook.com/artbytb).

Er det forkert at bede om eller? Nu har jeg været her i to uger og synes ikke rigtig der sker noget. Er der ikke en kultur for det herinde eller har folk nok i sig selv? Jeg synes nemlig heller ikke rigtig jeg ser det hos de profiler jeg besøger, og jeg synes jeg besøger mange. Ved ikke hvad jeg håber på og det er nok også at sætte tingene på spids. Jeg skal nok også have lidt tålmodighed, men hvad tænker I? Der må da også være nogen derude der har en holdning til det. 

Så det jeg håber på er at få noget konstruktiv kritik og jeres holdningen til om der bliver givet for lidt konstruktiv kritik?

 

ses

TB

Skriv en kommentar

Du skal være logget ind for at kunne skrive en kommentar.

Tidligere kommentarer

TB
Hallo??? Er der nogen derude? Kan da se der er 31 der har kigget forbi?? Er siden helt død eller er folk bare egoistiske?
03 September  2014

TB
Tak mjh :) Det betyder meget du skriver og at det du påpeger er det jeg prøver at ramme ;) Fair nok med teknik, jeg prøver at finde den gruppe :D TB
04 September  2014

Gerald Nyegaard
Hej TB, og velkommen til MAS. Det er ikke helt nemt at give konstruktiv kritik, idet du først er nødt til at få afklaret, hvad du forstår under konstruktiv kritik. For det andet er det vigtigt at få præciseret hvilke ambitioner du har som kunstner, og hvad du vil med dine malerier, om du bare vil gøre folk glad, eller om du vil formidle et budskab for eksempel. Jeg har en del erfaring med at skrive kunstkritik, og kunne godt give dig konstruktiv kritik i forhold til kunstnerisk kvalitet, hvis du er interesseret i det, bare du er parat til at tage imod. Med venlig hilsen, Gerald
07 September  2014

TB
For mig er konstruktiv kritik en vurdering af mine billeder, både godt og skidt. Men skrevet på en måde så jeg kan bruge det til noget. Altså ikke bare skrive det er noget lort, men hvad der et skidt og hvordan jeg kan gøre det bedre. For mig udtrykkes følelser gennem kunst på den ene eller anden måde. Fx hos mine mænd er det følelserne som kommer til udtryk. Hvor mine fugle og til dels mine tegninger skal gøre folk glade. Jeg vil gerne have din konstruktive kritik. Jeg er jo ret ny og modtagelig for alle forslag om forbedringer. Jeg kan jo altid vælge om jeg er enig eller uenig med dig :) TB
08 September  2014

benie
Hej TB Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have konstruktiv kritik. Det er vi nok mange (i hvert fald os autodidakte), der gerne vil. Men som autodidakt er det svært at give andre kritik, for hvad ved jeg? Stort set ingen ting - jeg selv maler styret af følelser og lyst, og uden tekniske evner og forstand - og sådan tror jeg egentlig mange af os herinde har det. En gang imellem går jeg ind og kigger på forsiden med nye billeder og/eller favoritlisten, og hvis jeg falder over noget, der falder meget i min smag, går jeg ind og roser billedet, men konstruktiv kritik, synes jeg ikke, at jeg kan give. vh Betty Nielsen
08 September  2014

Gerald Nyegaard
Hej TB, med min konstruktive kritik prøver jeg at give udtryk for, hvad det er, der gør værket, set med mine øjne, interessant. Jeg tager altid udgangspunkt i et konkret værk,, fordi jeg ikke synes, at det giver mening at skrive noget generelt om værkerne. Der er to værker, som jeg i første omgang godt kan tænke mig at give kritik for. Dertil vil jeg bruge kommentarfeltet ved siden af værkerne. Min eneste betingelse er, at du giver mig respons på mine bedømmelser, helst i kommentarfeltet nedenunder. Hvis du ellers selv har et ønske om bedømmelsen af andre værker, er du velkommen til at sende mig en besked herom. Med venlig hilsen, Gerald
08 September  2014

TB
Det skal jeg gøre :) vil glæde mig til at høre hvad du har at sige :) TB
08 September  2014

TB
Hej Betty :) Det er jeg ikke helt enig i. For med kunst mener jeg at vi alle kan have en holdning til. Det er fair nok i forhold til teknik, men hvad maleriet udtrykker har vi alle en holdning om? For mit vedkommende maler jeg ikke for en kunstkritikker, men for den jævne dansker. Selvom det er interessant at få kritik af en kunstkritikker. Mine malerier skulle gerne vække en følelse hos folk, hvad enten det er et grin, et smil eller et stik i hjertet. At give det til kende er vel også konstruktiv kritik? Det mener jeg i hvert fald det er. :) Man kan vel godt sige jeg synes det billede er rigtig godt, men måske du skulle tænke mere over hvilke farver du sætter sammen med blå. Eller mindre figurerer vil gøre det mere overskueligt. Det kan vi alle vel have en holdning om og det et vel konstruktiv kritik. :) Det er i hvert fald min holdning. :) TB
09 September  2014

TB
Hej Gerald :) Jeg er meget taknemlig for det du har skrevet :) Der er selvfølgelig mange ting som jeg ikke har tænkt over, men også ting som jeg har lagt meget vægt det. Blandt andet det røde hjertes kontrast i forhold til teksten. Det har givet mig stof til eftertanke i forhold til hvordan mine kommende mænd skal udtrykkes. Alt fra deres ansigtsudtryk til de valgte farver. Det er sket lidt ubevist og så alligevel ikke for jeg har truffet nogle ubevidste valgt som har givet mening for mig uden helt at vide hvorfor. Men det er jo nok fordi mine mænd symbolisere mig i en eller anden grad. Det er jo mine følelser jeg ligger i mine malerier. :) TB
09 September  2014

Gerald Nyegaard
Hej TB, godt du kan bruge det, som jeg har skrevet. I forhold til brugen af fagtermer, har jeg bare prøvet mig frem. Jeg ved jo ikke hvor meget du er inde i emnet. Skulle der være noget, der kræver at blive 'oversat' eller blive nærmere forklaret, er du altid velkommen til at spørge (det gælder selvfølgelig også for dem, der har læst kritikken - det er værket 'Fuck It!' som jeg har bedømt). Lige en ting til: Hvad der virker i et værk, behøver ikke fungere i et andet værk. Det jeg mener er, at et værk altid skal betragtes som en afsluttet helhed, et arrangement af betydningsbærende komponenter, der indbyrdes danner nye betydninger. : )
12 September  2014

Vis flere

Lav din egen hjemmeside med NemmeHjemmesider.dk

Gitte fra sønderjyskhundeklip.dk "Jeg er utrolig imponeret over jeres utrolig gode service"