95 % af vores kunder anbefaler NemmeHjemmesider for brugervenlighed og god support! Klik her og prøv helt gratis...
Skriv til Mette Holmberg

Jeg er nu en dyr erfaring ringere!


10-12-2011 Vist: 1227 gange.

 Jeg bruger i øjeblikket en masse energi på at få mine penge for et maleri solgt gennem et netgalleri, ØV!!

Jeg er nu er dyr erfaring ringere...send aldrig et maleri før pengene står på din konto!!

Jeg har skrevet kontrakt med et netgalleri - den er nu ophævet - der gik ud på, at sende maleri til slutkunden, der har 14 dages returret, og derefter skulle jeg så have mine penge fra netgalleriet. Transport er på min regning, og denne skulle derfor lægges oven i prisen på maleriet.

Jeg solgte et stort maleri til en kunde i Oslo gennem netgalleriet. Betalte 3.500,- kr. for at få det fragte til Norge. Pengene kom bare aldrig fra galleriet. Jeg har rykket utallige gange uden at disse blev besvaret. Sidste gang truede jeg så med advokat, og fik så besked retur, at galleriets konto desværre var gået i 0... Jeg vil få min afregning, når det er muligt for galleriet??!

ØV, ØV, jeg har nu brugt fredagen med besøg hos advokat, og ender nok med at må gå den tunge vej i fogedretten... Jeg føler mig virkelig til grin, at jeg står med regning på 3.500,- kr. for fragt, og ingen penge for maleriet...

Kan nu kun advare jer andre kunstnere om at læse kontakter godt og grundigt igennem, og være KRITISKE inden de underskrives!!

God weekend derude!!

 

Skriv en kommentar

Du skal være logget ind for at kunne skrive en kommentar.

Tidligere kommentarer

Mette Holmberg

 :-),),), Der skal selvfølgelig stå: "Jeg er en dyr erfaring rigere" ....og ikke ringere.

Ok, det gik lidt stærk med at få det skrevet :-D


10 December  2011

Groth

Det var rigtig surt, men tak for at du deler dine sure erfaringer med os, men ja det er svært, og det er uanset om man står som køber eller sælger. Jeg har lige købt 2 billeder af en kunstner her på MyArtSpace, og valgte at stole på hende og satte penge ind på hendes konto inden hun skulle sende til mig. Det var heller ikke noget problem, og fik mine 2 nye billeder som jeg er rigtig glad for. Men hvis ikke hun havde sendt den, så ville det have været en lignende situration man ikke kan gøre så meget ved.
Men forstår dig så godt, jeg tror også altid det bedste om andre mennesker indtil de beviser noget andet, ellers var verden ikke til at leve i.
Men føler med dig, øv - kan da håbe di billede gør god reklame der hvor det nu hænger, hvis det kan vær en trøst

Mvh, Kim


10 December  2011

Mette Holmberg

Isabeel: Jeg er tidl.  advokasekretær, så ved at jeg har fat i den bedste advokat ;-), Jeg er nødt til at have et ordentligt fundament, så advokaten kan tage sagen i fogedretten. Og det skal ske inden netgalleriet evt. bliver erklæret konkurs.
Kontrakten, den er der ikke noget at gøre ved. Det er bare at krydse fingre, at der ikke bliver solgt malerier på nettet indtil kontrakten udløber med slutningen af dette år.

Kim: Hvor er det rigtigt, man er nødt til at stole på hinanden, hvis man handler på nettet. Men som køber har du en fortrydelsesret på 14 dage, og kan trække dine penge tilbage.

Kh. Mette


10 December  2011

Mette Holmberg

 Charlotte: Jo, jeg vil fremover sælge mine malerier selv via nettet, og så selvfølgelig ved udstillinger.

ALDRIG mere netgalleri ;-),

Rigtig god jul til dig også!
Kh. Mette
 


10 December  2011

Groth

Hej Mette

Ja, man har 14 dages fortrydelsesret, men kan man så også trække sine penge tilbage hvis man laver en bankoverførsel, hvad nu hvis pengene er brugt i den anden ende ?

Men under alle omstændigheder, skal mine billeder ikke tilbage, yderst tilfreds med mit køb, smiler

Desværre er der sikkert rådenkar alle steder, jeg tror du kunne komme i samme situration i et almindeligt galleri, hvor du ville stå på lige fod med andre kreditorer ved en konkurs.

Nej, det er ikke så nemt, men da også dejlig at der er mennesker der værdstætter det man laver, og gerne vil købe det, et ekstra plus når man nyder at lave kunsten, smiler

Rigtig god jul til jer alle


10 December  2011

Mette Holmberg

 Hej igen

Iflg. advokaten kan køber fortryde og trække sine penge tilbage, men det kommer an på de enkelte handelsbetingelser - jeg blev ikke helt klog på det, og da jeg ikke kunne bruge det i min sag, så borede jeg ikke mere i det :-),

Nej, man kan ikke beskytte sig mod andres konkurs. Men på den konto kan jeg forhåbentlig gå fri et stykke tid efter dette ;-),),

Vi fortsætter med at male, og forhåbentlig sælge en masse malerier - iøvrigt et rigtig godt maleri du har lavet med ko og tyr og en masse farver :-),

Rigtig god jul!
Kh. Mette


10 December  2011

Groth

Tak, Mette for din ros, det blev også valgt til månedsbilled (nov), i Søsterne Grenes "Kunsklubben", meget fedt :-),


11 December  2011

Tata Ringberg

 Kære Mette---jeg føler med dig og deler din vrede-----men tretusindefemhundrede kroner i forsendelse!!!!! Hvorfor i alverden rejste du ikke selv til Oslo for at levere maleriet???Det havde kostet dig det halve i transportomkostninger og du havde selv haft mere kontrol med situationen----+ fået en lille tur til oslo. MVH Tata Ringeberg (som rejser til Oslo flere gange om året),.


17 December  2011

Butterfly
Hello there ! NIIIICE !! I LIKE ;-))) Du har bare fat i noget enorm cool & det er noget JEG falder for - glæder mig til at se mere fed kunst !! Kh Butterfly
31 December  2013

Mads
Hvad hedder galleriet? Så vi andre ikke bliver snydt af de samme?
02 January  2014

Mette Holmberg

 Hej Mads.
Det er Danishgallery.dk, som iøvrigt kom til at betale advokatomkostningerne oven i det beløb han skyldte mig ;-)


02 January  2014

Lav din egen hjemmeside med NemmeHjemmesider.dk

Gitte fra sønderjyskhundeklip.dk "Jeg er utrolig imponeret over jeres utrolig gode service"