Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
Overheadprojektor   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer




Annoncer



Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 8863 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- Overheadprojektor
 Alle Forums
 Kunstner til kunstner
 Debat, snik snak og opslagstavle
 Overheadprojektor

 Print venligt
Næste side
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne
Side: af 2

Bugger

27 Indlæg

Skrevet - 26 November 2011 :  22:07:11  Vis Profil
Hejsa

Er her nogen som kan hjælpe mig med hvilket transperantpapir jeg skal burge til en overheadprojekter? og hvor jeg skal købe det, det skal kunne printes ud fra en laserprinter.
Er her nogen som kender til et sted hvor der kan købes gode, billige, brugte overhead projektorer vil jeg gerne høre om det.

MVh

Claus

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 27 November 2011 :  00:39:27  Vis profil
Hej.
Overhead projectorer kan du nok finde i den blå avis eller tilsvarende på webbet, der er nogle stykker efterhånden; Ebay, gul og gratis, qxl.

De behøber ikke være så dyre men der er osse forskel på de forskellige fabrikater. Transperanter kan du finde i de fleste papir og kontor artikel foretninger eller på webbet og jeg mener det er nemt at finde den type der duer i en printer ellers ka du få dine foto's printet via en print service på overhead transperant. Laser printere er vist bedst til formålet men nu ved jeg alligevel ikke hvad formålet er.
Gå til toppen af siden

26 indlæg

Skrevet - 27 November 2011 :  17:55:33
Jeg har købt overhead projektor her (model Visulite S2) http://www.easytech.dk/shop/overheadprojektor-5062c1.html
Fordelen ved at købe fra ny, er at du ved hvilken model pære der passer til når du skal have ny - og at du ved, hvor mange timer der er tilbage i pæren.

Hos steder med kontorartikler kan du købe transparenter til at skrive ud på. Måske kan du også få det hos Bilka, jeg har ikke lige tjekket det. De er ret dyre. Jeg har købt hos Lomax http://www.lomax.dk/Soeg?Soeg_efter=Transparenter


Med farveglad hilsen
Charlotte Eland
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 27 November 2011 :  18:35:53  Vis profil
Nu fortæller Bugger jo ikke hvad den skal bruges til, for der er jo et alternativ hvis det skal være den tradisionelle billede projektering. Episkoper eller hvis det ska være særligt godt Epidiaskoper kan man stadig finde brugt og diaskoper nye. Ellers er de digitale projectorer værd at kigge på. Der findes jo i dag kompakt kameraer med indbygget LED projector og der findes billige løse LED projectorer der passer i størrelse til en bærbard og som får rigelig strøm via Usb stikket. Jeg husker ikke hvilket digitalt kompakt kamera, men det er vist noget cypershot eller lign. Går man igennem diverse kompakt kameraer dukker det op og det er da smart at man kan projektere et 120X120 Cm. billede op på væggen lige efter man har taget foto'et.

Så der er mange muligheder.
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 27 November 2011 :  18:47:11  Vis profil
http://www.youtube.com/watch?v=ZZN7iLbnamI

Check dette kamera med indbygget projector ;

http://www.youtube.com/watch?v=ZZN7iLbnamI
Gå til toppen af siden

Bugger

27 indlæg

Skrevet - 27 November 2011 :  20:07:43  Vis profil
Sikke en respons på mit indlæg !!!!! Tak for alle de gode råd. Selvfølgelig fandt jeg et sted på nettet hvor jeg kan købe transperant papir til en laserprinter 5 min. efter jeg havde skrevet indlægget.

Kort sagt det jeg skal bruge det til er at få dele af et billed op på et lærred, således at jeg kan bruge nogen af stregerne i et maleri. Det er første gang jeg skal gøre det, og er ikke noget jeg regner med kommer til at ske ofte. MEn hvis jeg kunne finde en billig projektor ville det da være meget rart at have en.

MVh
CLaus
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 27 November 2011 :  23:04:05  Vis profil
Hej,
Jeg har experimenteret en del med episkop men vil nu indskrænke samlingen efter jeg mistede 5 ved vandskadenjeg havde i min kælder. Ærgeligt men køle blæseren var i bunden af dem og det var gamle serie motorer så de kunne ikke reddes. Men jeg har to episkoper af den moderne type tilbage som jeg har haft stående, to meget sjældne epidiaskoper altså kombinerede stor format slide og episkop projectorer samt et kæmpe epidiaskop med to optiker hvor den største er på størrelse med en spand.
Den vejer vist omkr. 120 Kilo.

Så jeg har altså et Episkop i overskudsom jeg regner med at sætte til salg. Der er den væsentlige forskel på overhead og Episkoper, at Episkoper ka projektere hvadsomhelst. Altså en tegning, et foto, en avis side, og det behøver ikke være et gennemsigtigt medie. Du ka tage et farvebillede fra et blad eller et A4 print og lægge ind i Epirex'en som den hedder, og så vil den 1000 watt lampe den har, kaste billedet ud gennem en optik der er 11 Cm. i diameter. den her ;




Man kan lægge en A4 i, men som alle andre episkoper dækker vinduet i bunden kun halvdelen , eller lidt mere end halvdelen. lampen er en almindelig halogen stang på 1000 watt, så til forskel fra de fleste episkoper er lampen meget billig hvis den en dag skal skiftes -- en rigtig solid brugs ting jeg har haft meget glæde af, men pladsmangel gør at jeg nu har valgt at beholde kun et episkop, så jeg regner med at sælge Epirex'en for 1200 kr.
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 27 November 2011 :  23:17:42  Vis profil


Størrelsen af Epirex'en ses måske bedre her. Den vejer nok 20 Kg, men klarer nemt et billede på 5X5 meter på 6-7 meters afstand. Mindste afstand og mindste billede med en smule justering er ca 90X90 Cm på 1,5 meters afstand -- jo nærmere jo kraftigere lys og er 1000 Watt for meget, ka man bare sætte en 500 watt i.

Jeg vil så sige at dette er et meget rimeligt tilbud til hvem der ellers gerne vil anskaffe et Episkop af den analoge slags for de er både sjældne, dyre og robuste selvom de har nogle år på bagen. Her er det enda et med billig Halogen arbejdslampe stav man ka finde i ethvert byggemarked, hvor man ellers nemt kan komme op på 800 Kr. når lampen brænder ud så koster en ny max 40 Kr. til denne.
En anden fordel ved Episkopet, er at man ikke behøver købe dyrt overhead transperanter men kan bruge alm papir eller et foto printet på papir,

Edited by - SilverScreen on 30 November 2011 10:57:57
Gå til toppen af siden

Magnus

1 indlæg

Skrevet - 11 December 2011 :  13:10:23  Vis profil
Hej Claus.

Jeg har ligesom Charlotte Eland længere nede i denne korrespondance købt en overheadprojektor hos Easytech Kontorforsyning via dette link http://www.easytech.dk/shop/overheadprojektor-5062c1.html og inde på deres shop fandt jeg også de transparenter, jeg skulle bruge.
Du kan finde dem her: http://www.easytech.dk/shop/transparenter-film-5337c1.html
Jeg håber, du kan bruge min hjælp.

M.v.h. Magnus
Gå til toppen af siden

Bugger

27 indlæg

Skrevet - 11 December 2011 :  19:13:47  Vis profil
Hej Magnus
Tak for dit svar....jeg kigger mest efter en brugt projekter da det ikke er en jeg skal bruge så tit, men tak for tippet mht transperanter.

MVH
Bugger
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 12 December 2011 :  14:18:44  Vis profil
Det ka vældig godt betale sig at følge med på Ebay, det tyske eller engelske vil jeg foreslå. Godt nok ka shipping være dyr, men sjældent over 27 Eur. og man ka nemt være heldig, blot ma ikke byder på den første man ser men bruger et par uger eller en åned på at følge markedet og gemme nogle af dem der ligner det man er intereseret i, så man kan checke slut prisen. Der er osse mange "køb nu" tilbud, men som regel er det netop "køb nu" tilbudene, der ikke bliver budt på for folk vil hellere være med i en auktion.
Når jeg køber noget på Ebay, skriver jeg først til sælgeren og spørger hvad forsendelsen koster, derefter finder jeg ud af hvad jeg max. vil betale og det er så mit Max. bud. --- oftest får man jo tingen til under ens max. bud, og det eneste man så skal sørge for, er at lade være med at lade sig "rive med" af auktionen, for så kommer man nemt til at betale for meget. Jeg har set overheads solgt for 10 Eur. men det kræver så at man har tålmodighed og Ebay erfaring. --- Men som sagt, findes der jo osse de små digitale Led projectorer på størrelse med en æske cerutter og når "Gynter" er træt af sin nyeste Gadged, ryger den jo tit på Ebay og når en ny koster rundt 900 Kr. så kan man jo være heldig at finde en næsten ny for langt mindre og samtidigt få noget, der ikke fylder noget og bruger meget lidt strøm.
Gå til toppen af siden
Side: af 2 Forrige emne Emne Næste emne  
Næste side

 Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000