Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
Jeres tiltag med kontakt til kunstforeninger?   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer




Annoncer



Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 8867 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- Jeres tiltag med kontakt til kunstforeninger?
 Alle Forums
 Om MyArtSpace.dk
 Idéer, kritik, skulderklap til MyArtSpace.dk
 Jeres tiltag med kontakt til kunstforeninger?

 Print venligt
Næste side
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne
Side: af 2

n/a

3 Indlæg

Skrevet - 26 November 2011 :  22:44:46
Hej,

Jeg har læst om jeres nye tiltag om, at I sørger for kontakt til kunstforeninger.

Jeg savner dog rigtig meget information om, hvad det egentlig er jeg køber.

Jeres beskrivelse af selve produktet er alt for lidt informativ!

- Præcis, hvad får man for de penge man betaler?
- Hvordan præsenterer I kunstnerne overfor kunstforeningerne? Sender I en email? Hvordan bliver den enkelte kunstner eksponeret overfor kunstoforeningerne? Med billeder, med links til hjemmeside? Hvordan?
- Hvad er succesraten? Får kunstnerne noget ud af produktet?
- Hvilken kontakt har I til de kunstforeninger, som I sender ud til? Har I mødtes med dem? Hvad er konkret jeres aftale med dem? Ønsker de at modtage noget fra jer?

Fortæl noget mere.

Meget mere!

Rosella

6 indlæg

Skrevet - 27 November 2011 :  13:30:42  Vis profil
Hej
Her vil jeg også gerne understøtte Rikke. Jeg købte en pakkeløsning med kontakt til gallerier på Sjælland. Og hvad sker der så? Sker der ingenting informativt til mig? Så nu er det vist et spørgsmål om at tro eller?
Jeg vil som Rikke rigtigt gerne vide "meget mere"
kh Roz

Rosella
Gå til toppen af siden

Jensen test

452 indlæg

Skrevet - 28 November 2011 :  00:42:31  Vis profil
quote:
Originally posted by Rikke Laursen

Hej,

Jeg har læst om jeres nye tiltag om, at I sørger for kontakt til kunstforeninger.

Jeg savner dog rigtig meget information om, hvad det egentlig er jeg køber.

Jeres beskrivelse af selve produktet er alt for lidt informativ!

- Præcis, hvad får man for de penge man betaler?
- Hvordan præsenterer I kunstnerne overfor kunstforeningerne? Sender I en email? Hvordan bliver den enkelte kunstner eksponeret overfor kunstoforeningerne? Med billeder, med links til hjemmeside? Hvordan?
- Hvad er succesraten? Får kunstnerne noget ud af produktet?
- Hvilken kontakt har I til de kunstforeninger, som I sender ud til? Har I mødtes med dem? Hvad er konkret jeres aftale med dem? Ønsker de at modtage noget fra jer?

Fortæl noget mere.

Meget mere!



Hej Rikke

Jeg kan se ud fra dine spørgsmål at vi, som du også selv skriver, skal gøre mere ud af at beskrive hvad KunstnerKontakt servicen er og gør.
Det vil vi naturligvis gøre meget mere ud af så du og andre fremover lettere kan se hvad det går ud på.

Jeg vil her forsøge at besvare alle dine spørgsmål, og skulle det give anledning til yderligere ting så skriver du selvfølgelig bare igen.

Det starter med at du vælger hvilke kunstforeninger du vil eksponeres for, det kan være i Jylland, Sjælland eller på Fyn. Når du har gjort dette skal din profil sættes op, denne profil er den som kunstforeningerne får at se. Den indeholder billeder, generel beskrivelse af dig som kunstner, dit cv, hvor du har udstillet, uddannelser, info om dine værker, dine kontaktoplysninger og flere andre ting. Når du så er tilfreds med de billeder du har valgt og teksten godkender du din profil og den er klar til at blive sendt ud til kunstforeningerne. Vi satser på at sender ud 10 gange om året til kunstforeningerne, og kun i Juli og December gør vi ikke.

Kunstforeningerne får så besked hver gang en ny liste med kunstnere er klar, dette er både via mail og sms, og så selvfølgelig på hjemmesiden KunstnerKontakt.dk. På hjemmesiden kan kunstforeningerne se de forskellige lister vi har sendt ud, og under hver liste vises alle de kunstnere som er med, den enkelte kunstforening kan så opbygge deres egen favoritliste med lige netop de kunstnere de finder spændende og via den enkelte kunstners profil kan de
se profilen som kunstneren selv har lavet, og herfra kan de også se telefonnummer, email og hjemmeside så de let kan læse mere og kontakte kunstneren.

Vi har valgt at kunstforeningerne ikke skal gennem os for at få kontaktoplysninger på en kunstner, det har vi gjort fordi vi ønsker at det skal være så let og simpelt for kunstforeningerne at bruge servicen, det betyder også at vi har svært ved at måle på hvor mange bliver kontaktet, og sidenhen ender med at udstille.
Dette vil vi til næste år følge op på når kunstforeningerne har haft tid til at bruge servicen.

Da vi for knap et år siden begyndte at kigge på at lave denne service, fremlagde vi vores idé for nogle kunstforeninger. Det vi fik at vide af dem var at de virkelig havde brug for dette, og det er der flere grunde til. For det første er rigtig mange kunstforeninger i Danmark drevet af frivillige og de bruger rigtig meget af deres fritid på at finde nye spændende kunstnere som passer stilmæssigt og prismæssigt til kunstforeningen, og derfor ville de meget gerne have ét sted hvor de hurtigt kan skabe et overblik. Og i deres søgen efter kunstnere stødte de ofte på at de ikke kunne finde lige de oplysninger om kunstneren de har brug for. Dette har vi så løst med kunstnerKontakt, de kan altid finde de oplysninger de har brug for, og de skal bare besøge én hjemmeside for at finde mange forskellige kunstnere som også er klar til at udstille.

Håber meget dette besvarer dine spørgsmål.

Mvh
Thomas Vestergaard
www.MyArtSpace.dk

Administrator og udvikler på MyArtSpace.dk
Gå til toppen af siden

Jensen test

452 indlæg

Skrevet - 28 November 2011 :  00:48:31  Vis profil
quote:
Originally posted by Rosella

Hej
Her vil jeg også gerne understøtte Rikke. Jeg købte en pakkeløsning med kontakt til gallerier på Sjælland. Og hvad sker der så? Sker der ingenting informativt til mig? Så nu er det vist et spørgsmål om at tro eller?
Jeg vil som Rikke rigtigt gerne vide "meget mere"
kh Roz



Hej Rosella

Vi har lige for et par dage side gjort så man via rediger profil kan se hvad status er med ens kunstnerkontakt profil. Du kan se om den er sendt ud, og er den det kan du se i hvilken måned. Og vi vil også få lavet så du modtager en mail i det øjeblik vi sender lige netop din profil ud.

Mvh
Thomas Vestergaard
www.MyArtSpace.dk

Administrator og udvikler på MyArtSpace.dk
Gå til toppen af siden

Knud Larn

74 indlæg

Skrevet - 28 November 2011 :  09:04:30  Vis profil
Måske kunne det også være en ide at kunstneren kan se hvilke kunstforeninger der har udvist interesse for ens profil?
Gå til toppen af siden

Jensen test

452 indlæg

Skrevet - 28 November 2011 :  09:39:13  Vis profil
quote:
Originally posted by Knud Larn

Måske kunne det også være en ide at kunstneren kan se hvilke kunstforeninger der har udvist interesse for ens profil?



Det er klart at vi med tiden vil se på hvordan vi kan præsentere, for de kunstnere som deltager, hvad der sker med deres profil, og en af de ting kunne være at man let kan se hvem har besøgt ens profil.

Mvh
Thomas

Administrator og udvikler på MyArtSpace.dk
Gå til toppen af siden

3 indlæg

Skrevet - 28 November 2011 :  12:57:39
Hvilke kunstforeninger sender I ud til?

Dette synes jeg er meget relevant at få oplyst. Og har de selv bedt om, at få tilsendt denne liste?
Gå til toppen af siden

Jensen test

452 indlæg

Skrevet - 28 November 2011 :  13:16:10  Vis profil
quote:
Originally posted by Rikke Laursen

Hvilke kunstforeninger sender I ud til?

Dette synes jeg er meget relevant at få oplyst. Og har de selv bedt om, at få tilsendt denne liste?



Hej Rikke

Ja alle foreninger på denne liste har selv oprette sig og ønsker derfor at modtage disse lister. Vi har på forskellige måder kontaktet en lang række kunstforeninger og fremlagt hvad de får ved at bruge kunstnerkontakt, og så bestemmer de selv om de ønsker at skrive sig op og modtage disse udsendinger.

Hvis du er logget ind kan du se listen over alle 90 foreninger på http://myartspace.dk/www/kunstnerkontakt/shop/oprettedekunstforeninger.asp

Mvh
Thomas

Administrator og udvikler på MyArtSpace.dk
Gå til toppen af siden

ebbagrethe Møgelvang

5 indlæg

Skrevet - 16 March 2012 :  12:18:26  Vis profil
emnet Kunstforeninger: det er faktisk nogle gange svært- jeg har udstillet de sidste 10 år via kunstforeninger etc. (kunstner 21 år) men kunstforeninger blir jo i disse tider bombarderet med breve/anmodninger fra rigtig mange som maler idag- og da disse foreninger afsætter et beløb til hver md- så vælger de måske somme tider de billigere værker til- frem for en kunstner der har nogle år på "bagen"- jeg synes også man som kunstner ofte blir bedt om at give store rabatter på sine værker, for at de vil have en udstilling.
jeg køber selv bogen med landets kunstforeninger hver år- men det koster tid, penge og mange breve, brochurer mv. da ikke alle vil have sendt på mail.
Fordelene ved en udstilling hos en kunstforening er dog, at de binder sig til at købe for et bestemt beløb- men hvis man har 20-25 værker hængende i 2 mdr. et sted og der købes for 3-4000 kr så er udlejningsprisen faktisk stor.
Så min pointe er - intet er nemt heller ikke for en kunstner- mvh ebba Grethe Møgelvang
Gå til toppen af siden

ebbagrethe Møgelvang

5 indlæg

Skrevet - 15 May 2012 :  10:57:13  Vis profil
jeg er tilmeldt kunstforeninger på Fyn og Jylland- lige pt. er blevet kontaktet af en forening- men jeg er ærlig talt meget skuffet over den kontakt fra dem. I jeres kontaktinforamtion skulle vi krydse af, om vi er på niveau med BKF medlemmer, jeg er medlem af DBF. og har en kontrakt fra dem som jeg bruger.- mine betingelser er, at der købes for 3-4000 kr for en . el max 2 mdr. ophæng. med 20-25 værker.
jeg blev kontaktet og sendte min kontrakt tilbage. hvorefter jeg fik at vide, at så fremt jeg ikke ville udstille 3 mdr. for et køb på 2500 kr, så var jeg ikke interessant som kunstner.de tilbød ingen forsikring hverken under el ved transport etc.
jeg har droppet dette firma, da jeg mener den kunstforening er useriøs, overfor os kunstnere, idet jeg mener der skal køres frem og tilbage 4 gange, bruges tid på ophæng, nedtag, kørsel. og så for 2500 kr for 3 mdr. - altså det er meget lidt at få for at stille malerier til rådighed så længe.
Tag et eksempel: hvis jeg modsat sprugte disse folk- om de ville arbejde i 3 mdr. og så til slut få at vide- Nej du er kun 1/3 værd, så vi trækker dig lige i lønnen? hvad så?
jeg arbejder som fuldtidskunster, og skulle gerne leve af at sælge mine værker- derfor kan jeg ikke leve af at 25 stk er udstillet i 3 mdr. hos en forening, som så sluttelig kun vil betale 2500 kr for det.det dækker hverken benzin el tid, el. lærred, maling og mange timers arbejde.
Min pointe er? har vi efterhånden fået for mange køkkenbordskunstnere, som sælger værker for en slik, uden skelen til om lærred og maling er af god kunstnerkvalitet!
Er disse skyld i, at kunstforeninger mener de skal dumpe priser, og stille betingelserne op, frem for at respektere vores arbejde på lige fod med andre job.
jeg vil gerne have respons fra andre herinde i dette forum , om jeres mening om dette her med kunstforeningerne.
Jeg køber selv folder med alle danske kunstforeninger hvert år, men det tager jo også mange timer at lave breve, og få kontakt, derfor har jeg tilmeldt mig her- men spørgsmålet er, om det giver noget tilbage.
Gå til toppen af siden

Jensen test

452 indlæg

Skrevet - 15 May 2012 :  11:23:26  Vis profil
Hej ebbagrethe Møgelvang

Jeg tænker at den måde vi kan gøre det bedre for dig er at vi gør det muligt at indtaste en minimumspris på din kunstnerkontakt profil.

På den måde gør vi det mere tydeligt hvad du som kunstner forventer og kunstforeningerne bruger heller ikke tid på at kontakte kunstnere som er uden for deres budget.

Mvh
Thomas

Administrator og udvikler på MyArtSpace.dk
Gå til toppen af siden
Side: af 2 Forrige emne Emne Næste emne  
Næste side

 Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000