Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
Akvarel og papir   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer




Annoncer



Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 8878 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- Akvarel og papir
 Alle Forums
 Kunstner til kunstner
 Debat, snik snak og opslagstavle
 Akvarel og papir

 Print venligt
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne  

Martin Kofod

1 Indlæg

Skrevet - 18 April 2012 :  22:12:30  Vis Profil
Jeg har købt mig noget akvarel maling, og malede forleden på noget Munken Lynx 120 g/m2 papir, fordi det var det jeg lige havde ved hånden. Jeg synes at malingen var ok at arbejde med. Papirerne er dog en anelse krøllede nu, men ved ikke om det er normalt, eller om man undgår det helt ved at købe akvarel papir. Gør man det?

Jeg tænker, at hvis man smider papiret i en ramme, så ser man ikke at krøller lidt, fordi det mest er ude i siderne, at man ser det.

Bruger man noget fernis for at 'lukke' billedet, så det ikke mister farve med tiden?

www.martinkofod.dk

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 23 April 2012 :  11:02:25  Vis profil
Såvidt jeg kan se på webbet, er det papir du har brugt ikke beregnet på akavarel men til prints f.eks. Det er en smule tungere end alm skrivemaskine papir og det duer slet ikke til akvarell. Så du er på det helt rigtige spor køb noget der er beregnet til det og så vil du ikke opleve problemet.
Gå til toppen af siden

AnneMarieJust

19 indlæg

Skrevet - 25 April 2012 :  08:43:17  Vis profil
Og det skal helst være mindst 200g papir.

Anne Marie Just
Gå til toppen af siden

Scyther

1 indlæg

Skrevet - 11 August 2012 :  22:02:25  Vis profil
Selvom jeg kun er 17 år gammel, så ved jeg også noget om akvarel papir :) Jeg bruger fx Dessin 220 Drawing paper, som vejer 220g og det er A4 papir. Det er rigtig godt til at male på, men brug helst ikke for meget vand på det, for ellers kan det godt krølle lidt.

Held og lykke :)
Gå til toppen af siden

Per Corell

526 indlæg

Skrevet - 13 August 2012 :  16:45:30  Vis profil
Nu er det en helt anden teknik, men airbrush malingen jeg bruger er også vand baseret faktisk skal den fortyndes så den er som mælk, inden den sprayes på. Så med airbrush er skrivemaskine og kopi papir også problematisk. Men sjovt nok kan lidt experimenter være nyttige for billedet her, er malet med vandbaseret maling på papir der er endnu tyndere, forskellen er bare at den ene side er blank og suger ikke vandet mere end at farven hæfter.



Nu er vandbaseret airbrush farve jo acryl baseret så det er ikke helt den tradisionelle akvarel men jeg gætter på at gourage kan være acryl bundet, men væsentligst er der tale om vandbaserede farver og det er vandet papiret ikke kan tåle --- bortset fra at dette, som er blankt sort bogindbinding papir godt kan.
Du kan jo prøve det, du finder det i ruller til indbinding af skolebøger i brugsen og netto og for 10 Kr. får du 2,5 meter 60 Cm. bredt. Alle mulige farver men kig efter at det er tyndt papir med en glat overflade og at det ikke er 100 pct plast.
Bare et forslag, og du kan se at det fungerer uden at krølle.



Man kan også kigge efter gamle tapet bøger, Tapet papir kan jo tåle vand og kan man bruge tapet mønstret oveni, er det en god mulighed fordi man samtidig får sat sine billeder i en god og solid bog.


Edited by - SilverScreen on 16 August 2012 16:19:14
Gå til toppen af siden
  Forrige emne Emne Næste emne  

 Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000