Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
flueben og rouletter..   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer




Annoncer



Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 8860 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- flueben og rouletter..
 Alle Forums
 Om MyArtSpace.dk
 Idéer, kritik, skulderklap til MyArtSpace.dk
 flueben og rouletter..

 Print venligt
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne  

hannaskov

6 Indlæg

Skrevet - 14 March 2013 :  09:56:00
Efter jeg har læst Jensens blog http://www.myartspace.dk/www/User/kunstner_blog.asp?blogId=1260&favourite=4812
må jeg indrømme at jeg har tænkt en del over om man kunne finde en udvidet løsning til rouletten.
Jeg er stor fan af roulette funktionen, men jeg synes det er synd der ikke er flere slags ros at give, lidt mere specifikt..

Er jeg den eneste der har det sådan? Hvis ikke, hvad kan MAS så gøre for det kan blive bedre?
Umiddelbart kan det godt være svært, for det blir heller ikke nemt med 25 kategorier eller flere..
Måske der er mulighed for at lave underkategorier, hvor man kan uddybe sin ros.
Sådan så den fx viste flere muligheder hvis man vælger en af de nuværende.
Forvirret? Prøver lige at uddybe..

Originalitet + ide
+enkelhed
+bang faktor (ku ikk finde et navn til det der sker når et værk rammer plet selvom det normalt ikke er ens stil)

Teknisk udførelse + penselstrøg
+skraveringer
+ brug af værktøjer (eks stensils, blyant, spraymaling ,lim og lign)
+ realisme
+ løssluppenthed

Farver og kontraster + farvevalg
+ lys skygge
+komplimenterende farver
+ Farveperspektiv
+omvendt farvevalg

Komposision + balance i billedet
+ det gyldne snit
+trekants komposition
+symmetri
+cirkel komposition
+højre komposition
+omvendt komposition

Stemning + rører mig dybt i hjertet
+ ro
+vrede
+ glæde
+savn

Evt en ekstra kategori til særlig ros af motivet..
Motiv + abstrakt
+vildskab
+baggrund
+Forgrund
+ Detaljer
+Naturalisme
+Surrealisme

Jeg siger bestemt ikke at det er disse kategorier MAS skal bruge, men det var lige hvad jeg kunne finde på for at vise hvad jeg mener..
Hvis man så fx trykker flueben ved stemning, vil der poppe en kasse op med underkategorier op som man så kan uddybe eller lade være. Men så vil det ihvertfald være muligt at uddybe, og så tror jeg også bedre alle kan være med, også dem som føler sig snydt for forsideplads
Håber i vil tænke over det, og evt komme med flere forslag
Tak :-)

-stay creative.

1234

157 indlæg

Skrevet - 14 March 2013 :  11:23:47  Vis profil
Hej Hanna

Tak for din ide og store engagement. Det er nogle spændende tanker du har gjort dig.

Der ligger en grundlæggende modsætning i emnet som bliver en udfordring:

Det skal være hurtigt, logisk og på samme tid give mening. Og jeg tror helt bestemt du har ret i, at der er udviklingspotentiale i forhold til valgmuligheder.

Udfordringen er helt klart at gøre det smidigt og hurtigt at bruge.

Jeg er spændt på at høre hvad andre siger til det?


Knud

MyArtSpace.dk
ArtBazar.dk
href="http://KunstnerKontakt.dk">KunstnerKontakt.dk
ArtExclusive.dk
href="http://nemmehjemmesider.dk">NemmeHjemmesider.dk
Gå til toppen af siden

6 indlæg

Skrevet - 16 March 2013 :  14:47:20
En anden løsning kunne måske være at lave et par kategorier mere, så der feks er 8 eller 10. Jeg synes det kunne være fedt hvis der både var en farver-kategori, og en kontrast- kategori. Derudover kunne man lave en ide kategori, evt en perspektiv kategori
Udover det kunne man ved hver kategori lave fx 5 fluebenskasser, så der dermed kommer et mere nuanceret rewiev.
Hvis man ser objektivt på den nuværende roulette afstemning er det en 50-50 om værket får point i pågældende kategori, hvilket bevirker at der unægteligt falder god kunst gennem nettet som aldrig blir dagens eller ugens værk, eller aldrig ender på forsiden i mere end 3 min.
Jeg tror rouletten vil blive mere nuanceret og dermed vil flere også få den ros de fortjener.
MIchelangelo var fantastisk dygtig, og Andy Warhhole var fantastisk dygtig, men hvis de skal bedømmes på lige fod er vi nødt til at udvidde ordforråddet..

Ps var der ikke engang kommentarfelt i rouletten?

-stay creative.
Gå til toppen af siden
  Forrige emne Emne Næste emne  

 Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000