Forfatter |
Emne  |
|
kaul78
2 Indlæg |
Skrevet - 15 November 2012 : 15:12:22
|
Hej, jeg har lige lakeret et af mine malerier og kan se til min store ærgelse at der er små sorte hår i... men den pensel jeg har brugt er med lyse kunsthår... har nu et andet billede jeg gerne vil lakere men vil gerne undgå de små hår. Har nu først prøvet at lakere på et hvidt papir først, med samme lak og pensel, men der sker slet ikke det samme? Jeg bruger Artes Liberales Binder (Glossy) til at lakere med og penslen er af mærket Anza pro.
Håber der er nogle der ved hvad jeg kan gøre? |
Edited by - kaul78 on 15 November 2012 15:13:15 |
|
Lilli
2 indlæg |
Skrevet - 15 November 2012 : 19:05:39
|
Du bruger nogle dårlilge pensler - prøv med en rulle i stedet for. |
 |
|
Per Corell

526 indlæg |
Skrevet - 16 November 2012 : 19:08:17
|
Husker du at dyppe dine pensler i Linolje inden du tager nye i brug, -- også dem til acryl eller ikke olje farver ?
Det gør ikke noget at hårene bliver fyldt med linolje, linolje er nemlig ikke de mange forbinder med "olje" og det er altså et gammelt maler trick. Det handler m at pensel hår er hule og de skal fyldes med linolje for at holde og som sagt tørrer du dem bare ordentligt af og skyller dem i terpentin eller vasker dem i sulfo bagefter, for hulrummet forbliver oljefyldt og penslen bliver blød.
Iøvrigt bruger jeg en Airbrush med en 0.3 eller 0.5 dyse og fortynder lakken -- En Airbrush behøver ikke koste en bondegård --- jeg giver en komplet airbrush med håndpumpe, gratis med de stencil jeg sælger og det er en rigtig god og effektiv malesprøjte også til lak. Der er nok ikke nogen bedre måde at påføre lak end at spraye det på, for det bliver præcist som det skal være. Kig på denne link der beskriver StreetAirbrushen ;
http://airbrushdoc.com/tipstricks/street-art-airbrush/ |
Edited by - SilverScreen on 16 November 2012 23:51:40 |
 |
|
Jeppe
6 indlæg |
Skrevet - 16 November 2012 : 22:08:23
|
Det forekommer sjovt nok også når jeg lakerer mine billeder. Indtil fornylig fandt jeg så ud af at man lige skal tage en tør klud eller et hvisestykke og tørre billedet inden lakeringen. Så fremkommer der ingen støvpartikler eller sorte hår... |
J. |
 |
|
Jeppe
6 indlæg |
Skrevet - 16 November 2012 : 22:09:13
|
*støve billedet af, inden lakeringen... |
J. |
 |
|
kaul78
2 indlæg |
Skrevet - 17 November 2012 : 11:42:25
|
Mange tak for jeres svar.  Tror jeg vil prøve den med linolje og tak for linket, så videoen med håndsprøjten, smart måde at komme rundt med det på, uden at skulle spekulere på hvor man skal får strøm fra.  |
 |
|
Per Corell

526 indlæg |
Skrevet - 17 November 2012 : 12:23:41
|
Ja jeg har netop fået airbrush's hjem fra hongkong, det er ikke de fineste og dyreste men med min erfaring vil jeg sige at man bliver overasket og en havesprøjte hvis du selv vil sætte en billig airbrush på, koster under 100 Kr og så kan man altså bruge airbrush til mange andre ting end blot fernisering. Bare det man sprayer med, er fortyndet så det er som skummet mælk har man aldrig problemer med en airbrush. Det med Linoljen er et gammelt maler trick og det bedste er at lade penslen stå i linolje natten over og så rense den så der ikke smitter olje af. De fleste misforstår Linolje derhen at det svarer til smøreolje, men tværdigmod betyder en smule linolje intet selv i vandbaserede farver og enda når man lakkerer gulve med moderne polyurethan lak gør lidt linolje blot at lakken bliver mere smidig, når jeg lakkerer træ blander jeg både en smule linolje og bivoks opløst i terpentin i lakken og derved bliver den både langt mere holdbar til udendørs formål og den kan poleres og lak der ellers kun svært kan bearbejdes med Zieklinge, kan både jævnes fuldstændigt og poleres begefter, -- man skal ikke være bange for at experimentere og du kan nok forestille dig forskellen på at du lakkerer dit maleri med pensel eller rulle som foreslået, eller med sprøjtepistol så du kan lægge det ene tynde lag efter det næste. Bare tidsforbruget .... altså forskellen mellem den tid der skal til med en pensel eller rulle, og så hvor hurtigt det går med spray. |
Edited by - SilverScreen on 19 November 2012 10:55:46 |
 |
|
|
Emne  |
|
|
|