Vind et kunstværk til 5000 kr, skriv dig op på vores malingliste

Close
Årets værk   - MyArtSpace - Online galleri, Se det flotte
kunstvæggen

ArtExclusive

Udvalgte kunstnere

Kunstnerartikler

Lærreder
Rammer




Annoncer



Dine værker fortjener opmærksomhed!

Ja tak!

Del dine værker og bliv set. Meld dig ind i Danmarks største kunstfællesskab med 8843 kreative som deler deres passion. Kom med i fællesskabet, det er helt gratis.

- Årets værk
 Alle Forums
 Om MyArtSpace.dk
 Idéer, kritik, skulderklap til MyArtSpace.dk
 Årets værk

 Print venligt
Næste side
Forfatter Forrige emne Emne Næste emne
Side: af 2

Karin Waldhausen

111 Indlæg

Skrevet - 05 June 2012 :  13:42:06  Vis Profil
Jeg forstår simpelthen ikke konceptet i årets værk. I hvert fald ikke hele konceptet. Jeg tror nok at den overordnede plan er at vi skal gå ind på MAS og det skal vi gøre ofte og dermed øge besøgstallene på siden - men jeg forstår ikke hvordan den afstemning er skruet sammen, der styrer årets værk. Først troede jeg at der var to nye værker hver dag og man således kunne få alle værkerne (i runde 1) at se, hvis man bare loggede på en gang om dagen - men nej, i dag har jeg fundet ud af at de to viste værker skifter - men med hvor lange mellemrum? Og hvordan sikrer man sig at man får set alle værkerne og givet de bedste sin stemme? jeg kan jo ikke logge på med en times mellemrum og kontrollere - nej, Thomas - det er sgu noget ugennemsigtigt lavet - og så er det så vidt jeg kan se - en forfærdelig langvarig proces. Jeg har endnu ikke set et værk, jeg ville stemme på og nu er jeg ved at gå kold i processen - altså miste interessen og hvis det sker for flere af os, så er den overordnede målsætning jo ikke opfyldt...??
Mvh Karin

Jensen test

452 indlæg

Skrevet - 05 June 2012 :  15:02:52  Vis profil
Hej Karin

Meningen med årets værk er at finde frem til det værk på MAS som I, kunstnerne, synes er det bedste.

Du får vist to billeder af gangen og du stemmer så på det billede du synes bedst om. Hver gang du stemmer får du vist to nye billeder og på den måde kan du komme igennem alle billeder.

På samme måde stemmer alle andre og derved ender det med at de billeder I synes bedst om har flest points og går videre til næste runde.

Mvh
Thomas



Administrator og udvikler på MyArtSpace.dk
Gå til toppen af siden

Karin Waldhausen

111 indlæg

Skrevet - 05 June 2012 :  16:17:14  Vis profil
Jamen, Thomas - næste runde har jo en helt anden titel og derfor kræver den vel helt andre malerier? Nå, men jeg er ikke enig i at reglen om at få vist to billeder og blive tvunget til at stemme på det ene, selvom man synes begge er noget møg - på nogen måde skulle fremme at vi fik det bedste billede frem og slet ikke at det får det billede frem, som brugerne mener er det bedste - det er en udemokratisk måde at gøre det på. Men der skal nok blive slæbt en masse møg igennem systemet på den måde - blot fremmer det ikke billedkunsten i min optik.
Mvh Karin
Gå til toppen af siden

Jensen test

452 indlæg

Skrevet - 06 June 2012 :  08:39:55  Vis profil
Hej Karin

Den enkelte kunstner melder selv de billeder til en given runde som vedkommende synes passer med emnet. Derfor bliver det 4 forskellige runder med forskellige billeder i.

Mvh
Thomas

Administrator og udvikler på MyArtSpace.dk
Gå til toppen af siden

Kay

3 indlæg

Skrevet - 06 June 2012 :  10:30:41  Vis profil
Jeg må sige Karin, at jeg er enig med dig. Jeg tænker også at der er billeder jeg bare ikke vilstemme på, så jeg prøvede at opdatere siden uden at stemme, og så kommer der altså nye billeder frem :)
Tålmodigheden til at sidde og vente på at alle billeder bliver vist, den har jeg altså heller ikke, så Thomas, måske skulle der være et antal på, så man ved 'hvor langt' man er kommet i processen?

-Kay
Gå til toppen af siden

Jensen test

452 indlæg

Skrevet - 06 June 2012 :  11:17:38  Vis profil
Hej Kay

Det er en god idé at sætte på hvor mange afstemninger man mangler for en given runde. Det vil jeg kigge på.

I runde 1 er der 252 billeder med, og da du kun får vist et billede én gang skal du igennem 126 afstemningsrunder for at være alle igennem. Dog får du ikke vist dine egne billeder så har du selv tilmeldt nogle så er det lidt færre runder du skal igennem.

Og når der bliver stemt så mange gange - så bliver billederne sat op imod hinanden så mange gange, at de fede værker vil "flyde oven på" - også selvom de ind imellem stilles op overfor et andet fedt værk.

At man så kan have en personlig oplevelse af at stemme et godt værk ud - eller at man skal tage stilling til, hvad der er bedst af to værker, man ikke synes om, er den pris man må betale for at undgå at det bliver en konkurrence i at have flest venner.

Sådan var betingelserne i sidste års udgave hvilket mange var kritiske overfor.

Mvh
Thomas

Administrator og udvikler på MyArtSpace.dk
Gå til toppen af siden

Kay

3 indlæg

Skrevet - 06 June 2012 :  12:30:23  Vis profil
Hej Thomas :)

Skønt at jeg måske kunne bibringe med lidt nyt :)

Og jeg er helt enig med dig i, at det med 'venner stemme noget', det er bare for unfair. Jeg stemmer helt klart efter min egen smag, og det burde man også gøre hvis man havde en smule kritik/respekt overfor kunst generelt :)

Jeg synes bare det er fedt at så mange har lyst til at være med på et sådant projekt, og jeg ville ønske at jeg havde billeder færdig til at kunne være med :)

Hav en dejlig dag!

-Kay
Gå til toppen af siden

Jensen test

452 indlæg

Skrevet - 06 June 2012 :  12:43:41  Vis profil
Hej Kay

Vi har 4 indledende runder og tilmeldingen til sidste runde er først i September så du har tid endnu til at blive klar :)

Mvh
Thomas

Administrator og udvikler på MyArtSpace.dk
Gå til toppen af siden

Jensen test

452 indlæg

Skrevet - 07 June 2012 :  07:51:15  Vis profil
Hey Kay

Så kan du følge med i hvor langt du er nået i afstemningen, du kan se det øverst på siden når du går ind for at stemme.

Mvh
Thomas

Administrator og udvikler på MyArtSpace.dk
Gå til toppen af siden

Kay

3 indlæg

Skrevet - 08 June 2012 :  09:23:59  Vis profil
Thomas - men er jeg dygtig nok ;)

Og super fedt med det tiltag der er blevet lavet, jeg er sikker på at flere sætter pris på det :)

Tak :)

-Kay
Gå til toppen af siden

Lyren

14 indlæg

Skrevet - 08 June 2012 :  13:44:04  Vis profil
Hej

Jeg har stemt nogen og fyrre gange og mangler at stemme nogen og halvfjerds, men der kommer bare ikke nogen billeder op jeg har lýst til at stemme på. Gælder de stemmer jeg har afgivet?
Og hvordan kan det være en fair metode. Jeg har stemt nogle billeder ud som var bedre end nogen af dem jeg har stemt ind. I mit hoved giver det altså ikke mening. Måske det dur med fodbold, fordi der har været kvalificerings runder først. Her er det jo bare ravl og krat, der konkurrerer altså vildt gode værker mod lidt tvivlsomme...
Gå til toppen af siden
Side: af 2 Forrige emne Emne Næste emne  
Næste side

 Print venligt
Spring til:
Snitz Forums 2000